Toto sú slová, ktoré som počul od Craiga Ramsayho vždy, keď ho marketing požiadal o niečo pre svojich hokejových partnerov. Práve partneri a ich financie tvorili 95 % príjmov marketingu hokejového zväzu.
Trošku riskantné... Bohužiaľ takto funguje slovenský šport. Obrazne povedané, šport sedí na stoličke, ktorú ako-tak držia dve nohy. Financie od štátu a od partnerov. V zahraničí tvoria zaujímavú časť príjmov aj TV práva, vstupné, či predaj tovaru s logom športu. Kým sa slovenský šport pustí do boja aj o tieto financie, bude potrebovať ešte nejaký čas, odvahu a hlavne rozum.
Šport u nás zatiaľ zvláda využiť len nedostatočné štátne financie. Sponzorské financie šport vníma vo väčšine prípadov ako dar. Pritom by sa mohol partnerom ponúknuť aj ako ďalší komunikačný kanál. Na druhej strane, aj partneri sú trošku neistí v tom, ako so športom narábať.
Práve preto sme v hokeji stanovili pomer rozdelenia získaných marketingových financií. 60 % smerovalo na hokejový zväz a 40 % financií sme využili ako investíciu do marketingu. Preto mohol hokej marketingovo i obchodne napredovať a spolupracovať s reklamnou, či PR agentúrou. Pomohli sme nielen hokeju, ale aj hokejovým partnerom.